ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

- a Szakkereső.hu felhasználói részére -

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a Social Pro Reklám és Médiaügynökség Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett www.szakkereso.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető online áruház és vállalkozói piactér szolgáltató és vásárló általi használatának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a Honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra tekintettel kell értelmezni.

A Honlapon lehetőség van közvetlenül a Szolgáltató által értékesített termékek megvásárlására, illetve más eladótól – Szolgáltatón kívüli, forgalmazóként feltüntetett egyéb vállalkozás - (a továbbiakban: Partner) termékeit megvásárolni.

Jelen ÁSZF kifejezetten a Szolgáltató által értékesített termékek adás-vételének szabályait tartalmazza.

Ha a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései irányadóak.

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1. DEFINÍCIÓK

Szolgáltató:

  • Cégnév: Social Pro Reklám és Médiaügynökség Kft.
  • Székhely: 7200 Dombóvár, Ady Endre utca 10. 4/7.
  • Telefon: +36 20 418 8258
  • E-mail: krasznai.gabor@socialpro.hu
  • Adószám: 27947353-2-17
  • Cégjegyzékszám: 17-09-012374
  • Nyilvántartó: Szekszárdi Törvényszék Cégbírósága
  • Tárhelyszolgáltató: Wordpress LLC. Aut O’Mattic Ltd. c/o Noone Casey, Grand Canal Dock, 25 Herbert Place Dublin, D02 AY86 Ireland

Szolgáltatás: a Szolgáltató által üzemeltetett Honlapon keresztül elérhető Partner(ek) valamint saját termékeit kínálja eladásra. A holnap fő funkciója, hogy a fogyasztókat minél több, Partnerekkel és Vállalkozásukkal kapcsolatos információval lássa el.

Partner: minden olyan számlaképes természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, akinek terméke a Honlapon keresztül megvásárolható a Partner által meghatározott áron és feltételekkel.

Vásárló: olyan természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a Honlapon eladásra meghirdetett terméket közvetlenül a Szolgáltatótól vásárolja meg vagy a Partnertől a Partner által meghatározott feltételekkel.

Felhasználó: Partner és Vásárló együttes elnevezése.

2. IGÉNYBEVÉTEL ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI

A Honlapon elérhető Szolgáltatást kizárólag 16. életévét betöltött természetes személy, aki saját államának joga szerint cselekvőképes vagy jogi személy veheti igénybe. Jogi személy esetén az, aki az adott gazdálkodó szervezet képviselője és minden esetben a saját, vagy az általa képviselt gazdálkodó szervezet nevében, valós személyes adatok, illetve elérhetőségek megadásával vásárol a Honlapon.

A Honlap magyar nyelven érhető el.

Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A Honlapon keresztül leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

A megrendelést a Szolgáltató továbbítja a Partnernek, így a szerződés a Holnapon kívül a Vásárló és a Partner között, a Partner rendszerében jön létre. A Szolgáltatót így számla kiállítási kötelezettség nem terheli, mivel a Holnapon nincs pénzforgalom.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól. Szolgáltató mindent megtesz, hogy a Honlap felületén megjelenő termékképek, színek megfeleljenek a valóságnak, azonban a Szolgáltató által tett erőfeszítések ellenére adott esetben a megjelenített termékek színe - főként színárnyalatban - eltérhet a valóságtól, mivel azok nagymértékben függnek a Vásárló által használt monitortól, illetve annak beállításától. Kérjük, hogy a megrendelés leadását megelőzően figyelmesen olvassa el a termékleírást.

3. REGISZTRÁCIÓ

A Honlapon elérhető online piactéren történő vásárlás regisztráció nélkül is elérhető a Vásárló számára.

Amennyiben mégis regisztrálni szeretne, úgy a Honlapon a „Bejelentkezés/Regisztráció” menüpontokban teheti ezt meg. A regisztráció során a csillaggal megjelölt adatok megadása kötelező. Regisztrációkor megadott felhasználónév nem tartalmazhat elérhetőséget (e-mail cím, telefonszám, URL stb.), trágár, obszcén kifejezést, semmilyen nyelven.

A regisztráció elküldését megelőzően a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, az Adatkezelési Tájékoztatóban” foglaltakat és a „Regisztráció” gombra kell kattintania.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja a Vásárlót, mely emailben a Vásárló kap egy megerősítő linket, mellyel aktiválhatja regisztrációját.

Egy Vásárló csak egyszer regisztrálhat a rendszerben és egy email címről csak a regisztrált Vásárló veheti igénybe a Szolgáltatást, továbbá kizárólag saját elérhetőségeit, személyes adatait adhatja meg a rendszerben. A Vásárló regisztrációs adatait, a fiók használatát nem engedményezheti, nem adhatja át másnak, kizárólag a valós adatokat megadó Vásárló veheti igénybe regisztrációjával a Szolgáltatást.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltató által kezelt és tárolt adatok alapján további regisztrációk köthetők az adott Vásárlóhoz a rendszerben, a felhasználónevének korlátozása maga után vonhatja további regisztrációinak korlátozását is.

3.1. Regisztráció törlése

A Vásárló jogosult a regisztrációjának törlését bármikor kérni a krasznai.gabor@socialpro.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Törlés esetén a Vásárló felhasználói adatai azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok (pl. számla) megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód, új regisztrációra van szükség, ha felhasználói fiókot kíván létrehozni.

3.2. Belépési adatok titokban tartása

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben a Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

A Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

4. HONLAPON MEGJELENÍTETT ÁRAK, SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG

A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A kiszállítás költsége minden esetben a választott szállítási formától függően, hozzáadásra kerül a kosárba helyezett termékek vételárához. A szállítás költsége olyan termékre is vonatkozik, amelyet a Szolgáltató Partnerétől vásárol meg a Vásárló a Honlapon keresztül.

A termékek ára forintban (HUF) kerül feltüntetésre.

A szállítási költségre vonatkozó információkat a Partnerek weboldalán a „Szállítási információk” menüpontban találják meg a Vásárlók, illetve azt a vásárlási folyamat során is megtekintheti a Vásárló, a megrendelés leadását megelőzően a Partnerek saját weboldalán.

A termék mellett feltüntetett ár minden esetben a képen/képeken szereplő termékre/termékekre vonatkozik.

5. MEGRENDELÉS MENETE

A Vásárló megrendelést kizárólag a Honlapon keresztül online megrendeléssel adhat le, a Szolgáltató emailben vagy telefonon megrendelést nem fogad és nem teljesít.

A megrendelést a Szolgáltató továbbítja a Partnernek, így a szerződés a Honlapon kívül a Vásárló és a Partner között, a Partner saját rendszerében jön létre. A Szolgáltatót így számla kiállítási kötelezettség nem terheli, mivel a Holnapon nincs pénzforgalom és tranzakció. A honlapon csak lefoglalni/igényt benyújtani lehet egy termékre vagy szolgáltatásra.

A Vásárlónak az alábbi megrendelési folyamatot kell végrehajtani a megrendelésének Szolgáltató részére történő elküldéséhez.

1) Kosár

A Vásárló a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba teszem” felirat használatával teheti virtuális kosarába.

A kosár tartalmának módosítására a Kosár felületen van lehetőség, a Honlap jobb felső sarkában található „Kosár” ikonra kattintva, ahol módosítható a termékek mennyisége, az egyes termékek vagy akár a kosár teljes tartalma törölhető. A kosár felületen minden esetben feltüntetésre kerül, hogy az adott terméknek ki az értékesítője (Szolgáltató vagy a Partner).

Ha a kosárba helyezett termékekkel a Vásárló mindent rendben talált, akkor a „Pénztár” feliratra kattintva a megrendelési folyamat következő szakaszához érkezik.

2) Cím

A Vásárlónak kötelező megadni a szállítási – és számlázási információkat, melyek szükségesek ahhoz, hogy a Szolgáltató a megrendelt terméket a Vásárló által megadott címre kiszállítsa és a számlázási címnek megfelelően a számlát a megrendelés értékéről kiállítsa. Ha minden szükséges adatot a Vásárló megadott, úgy a „Folytatás” gombra kell kattintania.

3) Szállítás

A szállítás menüpontban a Vásárló a rendelkezésre álló szállítási módok közül tud választani. Az egyes szállítási módok között a szállítás ideje is megjelölésre kerül. A választott szállítási mód díja minden esetben hozzáadásra kerül a kosárban elhelyezett termékek árához. Ezt követően a „Folytatás” gombra kell kattintania Vásárlónak.

4) Fizetés

Vásárló a megrendelési folyamat ezen szakaszában a felkínált fizetési módok között tud választani. Kizárólag utánvételes fizetésre van lehetőség mivel a tranzakció a Partner és a Vásárló között, a Partner saját rendszerébe jön létre. A honlapon csak lefoglalni/igényt benyújtani lehet egy termékre vagy szolgáltatásra.

5) Áttekintés

Az áttekintés menüpontban a Vásárló a megrendelés elküldése előtt még egy összegző felületen a a megadott adatait, választott fizetési-és szállítási módokat, illetve a kosárba helyezett termékeket ellenőrizni tudja. Ha bármilyen adat hibás vagy egyéb fizetési, szállítási lehetőséget kíván választani, úgy a „Vissza” gombra vagy az adott megrendelési szakasz nevére kattintva bármikor módosítani tud az adatokon (adatbeviteli hibák javítása).

Ha a Vásárló minden adatot rendben talált, helyesen adott meg, úgy a megrendelés elküldéséhez a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.

Ha elfogadta ezen dokumentumokat, akkor a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással a Vásárló elküldi a megrendelését a Szolgáltató részére. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is értesíti a Vásárlót valamint a Partnert, hogy a megrendeléssel kapcsolatban vegye fel a Vásárlóval a kapcsolatot.

A rendelés feladása tehát a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére nem jelent fizetési kötelezettséget. A „Megrendelés Elküldése” gombra kattint, az adatok továbbításra kerülnek a partner részére, ahol a fizetést el tudja végezni.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben az Vásárló adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, az adatokat törölje és az ezekkel az adatokkal feladott megrendeléseket érvénytelennek minősítse.

A Szolgáltató a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősséget nem vállal.

5.1. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8-17 között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

5.2. Ajánlati kötöttség, megrendelés visszaigazolás, szerződés létrejötte

A Vásárló által elküldött megrendelés rendszerbe történő beérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére 72 órán belül. A Szolgáltató és a Vásárló között adásvételre irányuló szerződés NEM jön létre. A szerződés a Partner és a Vásárló között akkor jön létre, ha a Vásárló e-mailben megkapta az a megrendelés elfogadásáról szóló azon visszaigazolást, amely magában foglalja a Vásárló által megrendelt termékeknek a futárszolgálat részére való átadásáról szóló értesítést is (teljesítés visszaigazolása).

A megrendelés leadása után azonnal a Vásárló részére emailben elküldött automatikus rendszerüzenet a megrendelés rendszerbe történő megérkezéséről küldött tájékoztató email, és nem keletkeztet a felek között szerződéses jogviszonyt, nem jelenti a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolását.

A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó, vagyis a Vásárló ajánlatának elfogadására (teljesítés visszaigazolására) irányuló visszaigazoló e-mailt.

Ha a Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre az automatikus visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

5.3. Fizetés

Vásárló a megrendelési folyamat ezen szakaszában a felkínált fizetési módok között tud választani. Kizárólag utánvételes fizetésre van lehetőség mivel a tranzakció a Partner és a Vásárló között, a Partner saját rendszerébe jön létre. A honlapon csak lefoglalni/igényt benyújtani lehet egy termékre vagy szolgáltatásra

5.4. Számla

A Partner a megrendelésről elektronikus számlát állít ki, melyet emailben küld el a Vásárló részére, a megrendelés során megadott email címre.

Ha a Vásárló valamely Partner termékét vásárolja meg, úgy a megrendelésről a számlát közvetlenül a Partner állítja ki és bocsátja a Vásárló rendelkezésére.

5.5. Szállítás

A leadott rendelések házhoz szállítása futárszolgálattal történik. A szállítás a Partner és a futárszolgálatok felelőssége. A megrendelések teljesítésében a Szolgáltató nem vesz részt.

6. ELÁLLÁSI JOG

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg, a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e, az elállási jog nem illeti meg.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. terméknek,
  2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

6.1. Elállási nyilatkozat

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja az Elállási nyilatkozat - mintát, amely elérhető az ÁSZF végén letölthető formátumban. Fontos, hogy ha nem használja az elállási nyilatkozat – mintát, úgy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot tegyen.

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

A Fogyasztó, ha postai úton nyújtja be elállási nyilatkozatát, mindenképp ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

6.2. Termék visszaküldése

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Partner céges profilján feltüntetett címre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Partner címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Partner vállalta e költségek viselését. Partner azonban nem vállalja a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását. Szolgáltatónak visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni, mivel a termék a Partner tulajdona.

A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

6.3. Kifizetett összeg visszatérítése

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Partner visszatéríti a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a termék árán felül a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Partner által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

Partner jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Partner a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Partner, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Tekintettel arra, hogy a Megrendelést online bankkártyás fizetéssel egyenlítheti ki a Vásárló, így a visszafizetés is ilyen módon, a bankkártyát kibocsátó pénzintézet részére kerül visszatérítésre a Partner – az online fizetést biztosító partneréhez intézett – kérelmére.

6.4. Rendeltetésszerű használat

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Partner tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

6.5. Elállási jog alól kizárt eseteket

A Fogyasztót nem illeti meg a Fogyasztót az elállási jog az alábbi esetekben

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében,
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

7. SZAVATOSSÁG

7.1. Kellékszavatosság

Vásárló közvetlenül a Partnertől vásárolt termék esetén - hibás teljesítése esetén a Partnerral szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Partner számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Partner adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Partnerrel.

Vásárló közvetlenül a Partnerrel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Partnertől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Partner csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Partner bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

7.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Partner) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Partner) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Partner) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Szavatossági igényeit a Vásárló az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

8. JÓTÁLLÁS (GARANCIA)

Hibás teljesítés esetén Partner jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Partner vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. (pl. 10.000 Ft eladási ár feletti termék).

A Partner jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Partner, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Partner másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a Partner a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Partner költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Partner nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Partner törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 7.1 és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 9.3. pontban feltüntettettek alapján.

A Vásárló jótállási igényeit az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken keresztül jelentheti be a Szolgáltató felé.

9. PANASZKEZELÉS

A Vásárló a termékkel vagy a Partner tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül terjesztheti elő.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha az Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni köteles, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

A fentiek a Partnerekre is vonatkoznak.

Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Vásárló számára:

9.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Tájékoztatjuk, hogy az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.

Ha a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.

Emiatt a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu .

Területileg Illetékes Tolna Megyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály:

Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.

Telefonszám: (74) 795-385

Fax: (74) 999-103

E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu

9.2. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében, ki kell töltenie egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldeni a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

9.3. Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Ha a Partner a Vásárló panaszát elutasítja, úgy a Vásárló jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testületi eljárása megindításának feltétele, hogy a Vásárló a Partnerrel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Partner és a Vásárló között.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani.

Békéltető Testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Partnertől a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

9.4. Bírósági eljárás kezdeményezése

A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

10. FELELŐSSÉG

10.1. Harmadik személy jogainak tiszteletben tartása

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói (partnerei) által tanúsított magatartásért, valamint az általuk közzétett tartalmakért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért. Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

Az Internet globális jellege miatt a Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Vásárlót terheli a felelősség.

10.2. Felhasználó által elérhetővé tett tartalom

A Felhasználók által a Honlap használata során elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Szolgáltató azonban fenntartja magának a jogot, hogy a Honlapon a Felhasználó által elhelyezett termékeket, hozzászólást, értékelést, tartalmat felülvizsgálja, és saját hatáskörében azokat külön értesítés nélkül eltávolítsa, ha az a Honlap minőségét és színvonalát rontja, valamint a tartalom jogértő, vagy erre utaló magatartást tapasztal, különösen, de nem kizárólagosan az alábbi cselekményeket valósítja meg:

  • olyan tartalmat tesz közzé, amely nem áll összefüggésben a Honlappal, termékkel,
  • jogsértést valósítanak meg, vagy annak elkövetésére hívnak fel;
  • obszcén és közönséges nyelvezetet vagy bárki megbotránkoztatására okot adó anyagot tartalmaznak;
  • más Felhasználó és/vagy a Szolgáltató lejáratására irányul;
  • a Szolgáltatóval vagy bármely Felhasználóval kapcsolatos nem nyilvános adatokat érintenek.

Ha a Felhasználó által a Honlapon közzé - vagy elérhetővé tett tartalom jogsértő, úgy a Szolgáltató az Elkertv. alapján jár el, és Felhasználó által elhelyezett tartalmat eltávolíthatja.

Amennyiben a Felhasználó által elérhetővé tett tartalommal kapcsolatban harmadik fél, hatóság vagy bíróság igényt támaszt vagy eljárást indít, a Felhasználó az igényekkel és eljárásokkal kapcsolatban valamennyi költséget és kár megtérítését magára vállalja. Továbbá vállalja, hogy minden intézkedést megtesz a Szolgáltató nevével történő összefüggésbe hozott események következtében keletkező károk elkerülése érdekében a jogsértésekkel és a visszaélésekkel kapcsolatban a Szolgáltató jóhírnevének megóvása érdekében.

Ha a Felhasználó a Honlap felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

10.3. Felelősség kizárása, korlátozása

A Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató, kizárja felelősségét az

  • Partner, Vásárló által a Honlapon közzétett, Szolgáltató által nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatás keretében továbbított, tárolt vagy hozzáférhetővé tett információ – törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén – tekintetében,
  • a rendszer használatából adódó, a működés teljes leállításából, változásokból eredő esetleges károkért;
  • egyéb, rajta kívül álló okra visszavezethető hibákért, károkért (vis maior).

11. SZERZŐI JOG

A Honlap szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlap felületén, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak. Ideértve valamennyi megjelenített szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Felhasználónak a Honlap felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására.

A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.szakkereso.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire.

Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

12. TITOKTARTÁS

Jelen Szerződés során megismert, a másik fél működéséhez, tevékenységéhez kapcsolódó minden olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek illetéktelenek által történő megszerzése, hasznosítása, másokkal való közlése vagy nyilvánosságra hozatala a jogosult gazdasági, pénzügyi, piaci vagy biztonsági érdekét sértené vagy veszélyeztetné a felek üzleti titkát képezi. Erre tekintettel üzleti titok különösen, de nem kizárólagosan a) know-how b) üzleti modell c) a felek pénzügyi és egyéb üzleti műveleteivel, ügyleteivel kapcsolatos információk d) a felek partnereinek, beszállítóinak és alvállalkozóinak listája stb.

A felek a tudomásukra jutó titkokat a vonatkozó jogszabályokra és a jelen Szerződésben foglaltakra figyelemmel kötelesek kezelni. A felek titoktartási kötelezettségük körében a tudomásukra jutott adatokat tisztességtelenül nem használhatják fel, illetéktelen személy részére nem tehetik hozzáférhetővé, nem adhatják át, nem közölhetik, valamint nyilvánosságra nem hozhatják.

A felek vállalják, hogy a jelen Szerződésben foglaltakat időbeli korlátozás nélkül titokban tartják, azokat a másik fél előzetes írásbeli engedélye nélkül harmadik személynek semmilyen formában nem hozzák tudomására.

A titoktartási kötelezettség a jelen Szerződés bármely okból történő megszűnését követően is időkorlátozás nélkül áll fenn és teljes mértékben érvényben marad.

A titoktartás alól kivételt képez az az eset, amikor valamelyik fél jogszabályban előírt kötelezettségének teljesítése érdekében hozza nyilvánosságra a fenti adatok valamelyikét. A felek kötelesek minden olyan esetről haladéktalanul tájékoztatni egymást, amikor bíróság vagy hatáskörében eljáró egyéb hatóság jogszerű megkeresése alapján a fentiekben megjelölt bármely információt kényszerül átadni a bíróság vagy hatóság részére, kivéve, ha az az eljárás kimenetelét veszélyeztetné, illetve azt a hatóság vagy bíróság megtiltja.

A titoktartás nem korlátozza a Feleknek azt a jogát, hogy a jelen Szerződésről és az abban foglaltakról hivatásos jogi tanácsadójukat és könyvelőjüket tájékoztassák azzal, hogy a titoktartási kötelezettség ezekre a személyekre is kiterjed. Felek a hivatásos jogi tanácsadójuk és könyvelőjük adatkezeléséért és titoktartásáért, mint sajátjukért felelnek.

Felek a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény 4. § rendelkezéseit magukra nézve kötelezőnek tekintik, továbbá tisztában vannak az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény (“Titok tv.”) 1. § (1)-ben jelölt üzleti titok fogalmával, valamint ismertek előttük az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és a Titok Tv. üzleti titokra, annak megszegése esetén alkalmazandó szankciókra vonatkozó rendelkezései. A Felek tisztában vannak a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény és a Titok tv. üzleti titok megsértésére vonatkozó szabályaival.

A Felek a jelen pontban foglalt titoktartási szabályok megsértésért – az egyéb jogi következményeken túl – egymással szemben kártérítési felelősséggel tartoznak.

13. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

A jelen Szerződéshez kapcsolódó személyes adatok kezelésének jogalapja, a jelen Szerződés megkötése és annak teljesítése, illetve a felek jogos érdeke a kapcsolattartás az együttműködés megvalósítása érdekébe, valamint – például számlázás esetén – jogszabályi kötelezettség teljesítése. A Felek a magukkal kapcsolatosan a másik Félhez meghatározott, így különösen jelen Szerződés teljesítése és kapcsolattartás célból továbbított személyes adatok tekintetében egymás vonatkozásában adatfeldolgozónak minősülnek és adatfeldolgozói tevékenységük ellátása során más adatfeldolgozót a hatályos adatvédelmi jogszabályi előírásoknak megfelelően nem vesznek igénybe. A Felek a másik Féllel kapcsolatosan tudomásukra jutott személyes és egyéb adatokat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelemről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46 EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, Európai Parlament és Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 Rendelet (általános adatvédelmi rendelet, General Data Protection Regulation, a továbbiakban: „GDPR”), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény (Infotv.), valamint egyéb adat - és titokvédelmi szabályok előírásainak megfelelően jogosultak feldolgozni, és sem a jelen Szerződés időbeli hatálya, érvényessége alatt, sem annak megszűnését követően a jelen Szerződésben foglalt jogviszonytól eltérően, a másik fél engedélye nélkül, saját, valamint harmadik személyek céljaira nem használják fel, harmadik személyek számára nem teszik hozzáférhetővé, azzal egyéb módon sem élnek vissza.

Felek tevékenységi körükben kötelesek gondoskodni az adatok biztonságáról, kötelesek továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR és az Infotv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. Felek vállalják, hogy a másik fél által átadott személyes adatokat megfelelő intézkedésekkel védik különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.

A jelen Szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Felek a jelen Szerződéssel kapcsolatosan a X.1. pont szerint egymással kapcsolatosan tudomásukra jutott személy adatokat kötelesek a Szerződés megszűnését követő 30 napon belül véglegesen és visszaállíthatatlanul törölni, valamint azokat a másik félnek visszaszolgáltatni.

A Szolgáltató adatkezeléséről részletes információ a https://www.socialpro.hu/gdpr weboldalon érhető el.

14. VEGYES RENDELKEZÉSEK

Amennyiben a jelen Szerződésben foglalt valamely rendelkezés érvénytelen lenne, vagy azzá válna, az a Szerződés egészére nem hat ki. Az érvénytelen rész helyébe a tartalmilag a szerződéses céloknak leginkább megfelelő, hozzá legközelebb eső jogszabályi rendelkezés lép.

Vis majornak minősül jelen Szerződés szempontjából minden olyan esemény, amely kívül esik a Felek hatáskörén és amelyet Felek minden erőfeszítésük ellenére sem tudnak megakadályozni vagy leküzdeni (így különösen, de nem kizárólag árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, háború stb.). Vis major esetén a Szerződés teljesítése a vis major fennállása alatt függőben marad. A vis major megszűnésével a teljesítés folytatódik. Vis major esetén az érintett Félnek a másik Felet haladéktalanul értesíteni és a kilátásokról tájékoztatnia kell.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás fejlesztése, javítása vagy a vonatkozó jogszabályokhoz történő alkalmazkodás, illetve más célból a jelen Általános Szerződési Feltételeket kiegészítse vagy módosítsa. A Szolgáltató a kiegészítésről, illetve módosításról annak hatályba lépését megelőzően tájékoztatja a Hirdetőt a Weboldalon történő közzététel útján. Amennyiben a Hirdető a Szolgáltatást a fenti határidő elteltét követően is használja, úgy a Szolgáltató azt a módosítás, illetve kiegészítés elfogadásaként értelmezi. A módosítások soha nem visszamenőleges hatályúak.

A Hirdető a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül nem jogosult a jelen Szerződés szerinti jogait vagy kötelezettségeit másra engedményezni vagy bármely más módon átruházni.

Amennyiben a Szolgáltató a jelen Szerződés szerinti valamely jogát nem, vagy csak részben gyakorolja, nem jelenti azt, hogy a jogról lemondott.

A Szolgáltató jelen Szerződésben nem alkalmaz olyan feltételt, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve olyan feltételt sem, amely eltér a Hirdető és a Szolgáltató között esetlegesen korábban alkalmazott feltételtől. Az előzőekre tekintettel a Hirdető külön tájékoztatására nem kerül sor.

A jelen Szerződés hatályon kívül helyez minden korábbi, a Szolgáltatásra vonatkozóan a felek között hatályban volt és a jelen Szerződéssel ellentétes megállapodást, nyilatkozatot, feltételt stb.

Felek a jelen Szerződésből eredő vitáik esetén igyekeznek a felmerült problémákat elsődlegesen tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben ésszerű időn belül a jelen Szerződésből eredő vita megoldására nem születik megállapodás, úgy Felek bármely vita eldöntésére, amely a jelen Szerződésből, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik kikötik Magyarország bíróságainak joghatóságát és – pertárgy értékétől függően – a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulnak.

A jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, így különösen a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

14. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárló előzetes tájékoztatása nélkül mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá a Vásárlóval szemben – kivéve, ha a Vásárló a módosítások ellen tiltakozik -, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. A Vásárló amennyiben nem fogadja el az ÁSZF rendelkezéseit vagy annak bármely módosítását, úgy nem jogosult a Honlap használatára és megrendelés leadására.

Jelen ÁSZF hatályos: 2020. December 01.

.